بررسی بازی رزیدنت اویل ۶ با گیم پلی
رزیدنت اویل ۶ : امیدی که به باد رفت…
شکی در این نیست که بزرگترین مشکل رزیدنت ایول ۶ که آن را از تبدیل شدن به بهترین عنوان در این مجموعه باز میدارد, گم کردن هویت آن توسط سازندگانش است. کپکام سعی کرده تا با تقسیم بازی به دو قسمت اکشن و ترسناک, طرفداران هر دو سبک را جذب کند, اما نبود یک هدف معین سبب شده تا هر دو گروه هم از بازی رزیدنت ایول ۶ رضایت کامل را نداشته باشند.
در حقیقت, ایدهی وجود چندین کمپین جداگانه که هرکدام تجربهی متفاوتی را در بر داشته باشند, خوب است. اما عدم وجود یک برنامهی کامل و همچنین طراحی درست عناصر خاص هرکمپین باعث شده تا بازی رزیدنت ایول ۶ نه در بخش اکشن به ایدهآلهای این ژانر دست یابد نه در خلق ترس.
نمیدانم چگونه باید سناریوی لئون را نقد کنم; آیا باید پشت کردنش به المانهای کلاسیک رزیدنت اویل را مورد ستایش قرار دهم! و از بلاهایی که در حال آمدن بر سر درمدار ژانر Survival Horror میآید, ناله کنم, یا باید با موج اکشن شدن بازیها کنار بیایم و نام Survival Horror را از کنار رزیدنت اویل جدا کنم. اگر قرار بود سناریوی کریس یا جیک را مورد بررسی قرار دهم, مسلما حرفی از ترس و تنشهای رزیدنت اویلی نمیزدم و یک راست به سراغ نحوهی پیادهسازی اکشن و طراحی آن میرفتم, اما این سناریوی لئون است. سناریویی که کپکام آن را ادعای دینی به ریشههای رزیدنت اویل نامید و از همه مهمتر کمپینی است که با جرات عناصر ترس و بقا را در خود جا داده است. بنابراین نمیتوانم بیتفاوت از کنار آنها رد شده و نابودی ترس در رزیدنت اویل را فراموش کنم.
ادامه در لینک زیر
https://teletype.in/@bazi-film/7pR0LVQFQ
برچسب: ،